20-03-2023
Waar is dat feestje?

Vrijwilliger Niels:

Een aantal jaar geleden heb ik mij opgegeven om te assisteren bij het kerstdiner op 1e kerstdag.

Hier werd ik blij verrast door het enthousiasme en betrokkenheid van Frank, Linda en de vrijwilligers. Het is een aardige operatie om zo'n grote groep te voorzien van een kerst waardig diner. Uiteraard met bingo en er werd zelfs een moppie gezongen door een aantal deelnemers. Geweldige avond voor iedereen!

Het volgende jaar heeft Frank mij gevraagd of ik mee wilde met een vakantie. Uiteraard ben ik meegegaan.

Inmiddels ben ik nu met drie vakanties meegegaan en allen waren even leuk. De samenwerking met Aafke, Frank, Linda en de andere vrijwilligers gaat als vanzelf. Mede hierdoor krijgen de deelnemers (en vrijwilligers) altijd een top vakantie.

Zelfs de grootste mopperkonten gaan met een grote lach op hun gezicht weer naar huis.

En daar gaat het tenslotte om.

Ik heb alleen maar leuke herinneringen aan de vakanties. Ik maak graag grapjes met de deelnemers of neem ze in de maling, wat ze dan graag weer terug doen. Hetgeen betekent dat ik de rest van de vakantie op mijn hoede moet zijn voor scheetkussens of andere gekkigheid. De band die je met de deelnemers krijgt in die paar dagen is

echt geweldig

Ook een mooie herinnering is dat ik in de Efteling met een deelnemer, voordat het park opgaat voor de reguliere bezoekers, snel naar een achtbaan gegaan ben. Aangezien hij door zijn handicap niet snel genoeg in kon stappen kon hij niet tijdens de reguliere openingstijden mee. De karretjes waren allemaal leeg en we zijn net zolang blijven zitten tot we allebei misselijk waren.

De avonden vind ik ook een hoogtepunt van de dag. Lekker koffie drinken en spelletjes doen of commentaar geven naar de tv als er een spelletjesprogramma op staat. Ook het meezingen als ik mijn gitaar pak is geweldig.

En zo kan ik nog eindeloos doorgaan.

De vakantiebestemmingen zijn allemaal super leuk en ik ga graag met alle vakanties mee. De buitenlandse reizen zijn natuurlijk wel heel erg aantrekkelijk.

Er komen steeds meer bestemmingen bij dus het zal niet snel eentonig worden.

Ik hoop nog lang mee te mogen met deze leuke club lieve mensen.