27-09-2023
Groetjes vanaf het Festival

Vrijwilligster Anita:

De reden dat ik vrijwilligerster ben is de enthousiaste verhalen van Linda en Frank die Peter en ik via hun buurvrouw Nelleke hoorden. En een jaar of 25 geleden heb ik gewerkt bij Sherpa, dan wel in de schoonmaak, bij begeleid wonen huizen in Eemnes.

Leukste herinnering: ik vind het heel ontroerend de blijheid en plezier van de ‘reizigers’. Vanmiddag was ik bij LaPlace in Laren op het terras met mijn dochter Sede en toen kwamen net de busjes en auto terug van een weekend Efteling.

Sommigen kende ik, dus kreeg meteen foto’s te zien. Zo lief. En als vader, moeder of opa en oma iemand weer ophalen is het een feest om te zien hoe fijn dat weerzien ook weer is. Mijn dochter en ik waren tot tranen toe geroerd.

Waar ik nog op vakantie naar toe wil: Noorwegen, Schotland, niet altijd mooi weer, maar wel heel bijzonder. En ook bestemmingen in Nederland zijn leuk. Ons land heeft ook zoveel bijzondere en mooie plekken.